Nejnovější aktualita

Téměř 10% obyvatel České republiky je na pokraji chudoby 28.3.2019

Podle statistik v uplynulém roce činily náklady na bydlení v průměru 5 706 Kč měsíčně na rodinu, což je přibližně 15,9% celkových příjmů. Více než 40% jejich čistého příjmu však 10% rodin utratí na bydlení, včetně elektřiny.

Více
DomůMalý hotelový byznys: Jak otevřít minihotel

Malý hotelový byznys: Jak otevřít minihotel 9. 1. 2014

Prvním a hlavním úkolem podnikatele v oblasti hotelnictví je výběr prostoru. Nejvhodnějšími pro tento účel jsou společné byty v domech v centru historické čtvrti s nejvíce rozvinutou infrastrukturou.

Je vhodné mít v dosahu kavárny, restaurace a obchody. Doporučená celková plocha (včetně pokojů, chodeb, kuchyně, sociálních zařízení a dalších místností) by neměla činit méně než 300 metrů čtverečních.

Jakmile si vyberete prostor, měli byste zhodnotit jeho případnou rekonstrukci a přestavbu, pokud to prostor vyžaduje. Tento proces předpokládá investice ve výši poloviny ceny vynaložené na koupi objektu a je třeba vzít to v úvahu při plánování rozpočtu. Kamenem úrazu v této fázi může být například rekonstrukce fasády budovy. Většina staveb ve městě se nachází v historické části, takže pokud máte představu o moderním designu, vyhněte se výběru prostoru v těchto objektech. Následujícím krokem je získání povolení přestavby. Schvalováním projektu se zabývá architekt. Doba schvalování trvá většinou něco přes měsíc. V případě, že tato etapa byla dokončena rychle a úspěšně, následuje druhý krok, který trvá také delší dobu, a tím jsou podpisy smluv s distributorem energie, vody a plynu, hasičská a hygienická kontrola.

Dále nastává nejzajímavější část celého projektu – rozpracování interiérů budoucího minihotelu. To vše závisí na zvoleném konceptu, cílovém publiku nebo jiných faktorech, z kterých při své představě vycházíte. Nejdůležitější je, aby hotel nevypadal jako hostel nebo komunální byt, byl čistý, komfortně zařízený a nabízel hostům pohodlné ubytování. Neměli bychom lpět na přísné kategorizaci pokojů: hotel se dvěma luxusními apartmány a osmi pokoji à la motel bude odrazovat obě skupiny klientů. Také hodinové pokoje pro zamilované nebudou to pravé. Otvíráme minihotel a ne jiný druh instituce… Image je na prvním místě.

Teď, když máme promyšlený koncept, navržený a realizovaný design, je čas přemýšlet o tom nejdůležitějším – o ceně ubytovacích služeb. Měli bychom začít s analýzou trhu ve městě a především v místě, kde se nachází náš hotel, zkoumat konkurenční prostředí. Také byste měli přemýšlet o sezónnosti a dalších službach, které můžete nabídnout ve svém minihotelu. Standardní služby, mezi které patří lehká snídaně a čisté ložní prádlo a ručníky, jsou samozřejmostí. Vše ostatní záleží na vašich možnostech.

Dalším neméně podstatným krokem je výběr personálu. Při výběru zaměstnanců byste měli být obezřetní a své zaměstnance byste měli neustále vzdělávat (k tomu slouží školení, rekvalifikace aj.). Nezapomínejte na to, že hotelový personál jsou první lidé, kteří komunikují s hosty. Ti jsou tváří vašeho byznysu v hotelnictví. Ideální profesionální tým pracovníků hotelu, který má přibližně 10 pokojů, sestává z manažera, tří recepčních a 1 hlavního vedoucího rezervačního oddělení, účetní a dvou nebo tří pokojských. Znalost angličtiny by měla být pro všechny pracovníky hotelu samozřejmostí.

Budování stálé klientely vyžaduje čas, proto začínající minihotel může například uzavírat smlouvy s cestovními kancelářemi o poskytování hotelových služeb, díky čemuž se vyhne zbytečným prostojům.

A hlavně si pamatujte, abyste zahájili podnikání v oblasti hotelnictví, nemusíte mít nutně nějaké vysokoškolské vzdělání. Conrad Hilton byl sice inženýr, ale César Ritz začal svou kariéru  jako vrchní číšník. Touha vycházet lidem vstříc a mít důvtip jsou hlavní priority těchto dvou slavných osobností hotelového byznysu. Doporučujeme vám přečíst článek, kdy je čas otevřít hotel?

Napište nám

Máte dotaz? Řešíte aktuálně projekt ve firmě? Zanechte nám zprávu. Ozveme se vám zpět do hodiny!